sobota, 30 października 2021

Recenzja: naturalne żele do higieny intymnej Tess Idea25

Ta recenzja jest dla mnie szczególna. Kiedy ponad cztery lata temu zakładałam bloga o kosmetykach to wpis o żelach Tess był już w planach. W międzyczasie produkty te zniknęły z mojego otoczenia. Na szczęście odkryłam je ponownie na jednych z pierwszych targów kosmetycznych, w których brałam udział. Później sporo się działo, poznałam wiele nowych kosmetyków, ale jak widać ciągle wracam do tych najlepszych :-) Dziś w końcu mogę przedstawić Wam pełną kosmetyki, które zachwyciły mnie już 20 lat temu!

Marka Tess należy do polskiej firmy Idea25, której korzenie sięgają 1983 roku. Poznałam ją dzięki mojej mamie, która w latach 90-tych była ich "konsultantką - przedstawicielką", bo produkty były sprzedawane metodą marketingu bezpośredniego. Już wtedy najbardziej spodobały mi się naturalne żele do higieny intymnej i ogromnie cieszę się, że to właśnie te produkty przetrwały wszystkie zawirowania i nadal można je kupić w sklepach ze zdrową żywnością, targach kosmetyków naturalnych, czy na stronie firmy: LINK

Wszystkie żele z gamy Tess są wyjątkowo łagodne, nie zawierają detergentów SLS, SLES, ftalanów, PEG i parabenów. Ich składy są krótkie, zawierają ekstrakty z polskich ziół. Wszystkie doskonale myją i pielęgnują okolice intymne, działają osłonowo na delikatny naskórek i chronią go przed wysuszeniem. Mają przeźroczyste formuły o delikatnie ziołowym zapachu. Są wegańskie, nie zawierają składników odzwierzęcych. Bardzo wydajne z wygodną w użyciu butelką z pompką o pojemności 270 ml. Żele Tess są przebadane w Klinice Ginekologiczno-Położniczej CMKP oraz w Klinice Położnictwa i Ginekologii AM w Warszawie. W gamie produktów marki Tess znajdują się żele do higieny intymnej Kora Dębu, Przywrotnik, Tymianek, Nagietek oraz delikatna pianka do mycia i demakijażu twarzy, o której wspomnę na końcu dzisiejszego wpisu. Wszystkie pokazane dziś kosmetyki kupiłam sobie sama - zresztą jeśli śledzicie moje wpisy denko, to wiecie doskonale, że wracam do nich regularnie. 

Kora Dębu - żel do higieny intymnej Tess

Z uwagi na ściągające właściwości ekstraktu z kory dębu ta wersja jest szczególnie polecana dla kobiet w ciąży i po porodzie. Bardzo dobrze sprawdzi się także u kobiet dojrzałych (i mężczyzn!). Żel łagodzi podrażnienia śluzówki i chroni barierę ochronną skóry. Dodatek estryfikowanej oliwy z oliwek pielęgnuje i nawilża skórę. 

Skład: Aqua, Propylene Glycol, Lauromidopropyl Betaine, Olive Oil Polyglyceryl-4 Esters, Cocamidopropyl Betaine, Quercus Petrae Bark Extract,  Hydroxyethylcellulose, Parfum, Disodium EDTA, Citric Acid

Przywrotnik - żel do higieny intymnej Tess

Obok nagietka to moja ulubiona wersja. Jest szczególnie polecany osobom, które długo siedzą w pracy ;-) Ekstrakt z przywrotnika ma właściwości osłaniające i pielęgnujące naskórek. Wspomaga regenerację, wygładza skórę i zabezpiecza przed wysychaniem śluzówki. 

Skład: Aqua, Propylene Glycol, Lauromidopropyl Betaine, Olive Oil Polyglyceryl-4 Esters,  Cocamidopropyl Betaine, Alchemilla Vulgaris Extract,  Hydroxyethylcellulose, Parfum, Disodium EDTA, Citric Acid

Tymianek - żel do higieny intymnej Tess

Tymianek działa optymalizująco na drobnoustroje skóry i pomaga w utrzymaniu właściwego pH. Z tego powodu wersja ta jest szczególnie zalecana osobom uprawiającym sport, czy podróżującym do ciepłych krajów. Żel zapewnia też odpowiednią higienę i komfortowe nawilżenie śluzówki przed i po stosunku. Jak we wszystkich wersjach żeli w składzie znajdziemy także oliwę z oliwek pielęgnującą skórę.

Skład: Aqua, Propylene Glycol, Lauramidopropyl Betaine, Olive Oil Polyglyceryl-4 Esters,  Cocamidopropyl Betaine, Thymus Vulgaris Flower/ Leaf/ Stem Extract, Hydroxyethylcellulose, Parfum, Disodium EDTA, Citric Acid

Możecie go kupić np. tutaj: LINK ALLEGRO

Nagietek - żel do higieny intymnej Tess 

Najdelikatniejszy z całej gamy żeli Tess, a zarazem polecany szczególnie młodym, aktywnym kobietom. Delikatnie pielęgnuje okolice intymne i przywraca optymalny stan śluzówki i skóry. Po tą wersję sięgam chyba najczęściej. Choć oczywiście mimo różnic w zaleceniach każdy z żeli może być z powodzeniem stosowany u wszystkich. Delikatne formuły nie podrażniają skóry, a zarazem zapewniają odpowiednią higienę i komfort okolic intymnych. 

Skład: Aqua, Propylene Glycol,Lauramidopropyl Betaine, Olive Oil Polyglyceryl-4 Esters, Cocamidopropyl Betaine, Calendula Officinalis Extract, Hydroxyethylcellulose, Parfum, Disodium EDTA, Citric Acid 

Możecie go kupić np. tutaj: LINK ALLEGRO

Na koniec chciałabym wspomnieć o hipoalergicznej piance z przywrotnikiem do codziennego mycia i demakijażu twarzy. Pianka zawiera wyciąg z przywrotnika o właściwościach osłonowych skóry. W składzie znajduje się także ecodermina, która łagodzi, tonizuje i nawilża skórę oraz betaina z melasy i oliwa z oliwek o działaniu nawilżającym i pielęgnującym skórę. Pianka oczyszcza skórę nie powodując uczucia ściągania. Na skórze pozostawia delikatną warstwę okluzyjną i trzeba się przyzwyczaić do tego uczucia. Tak samo jak inne produkty marki nie zawiera SLS, SLES, ftalanów, PEG i parabenów. Znacie kosmetyki marki Tess? 


8 komentarzy:

  1. Będę miała na uwadze tę markę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kora dębu w pielęgnacji okolic intymnych jakoś nigdy mnie nie zachęca ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz złe skojarzenia czy zapach? :) Na mnie źle działa "kwas mlekowy" i mimo, że wiem że okolicom intymnym to nawet pomaga to dalej mam jakieś dziwne wizje przed oczami przy tej nazwie :D

      Usuń
  3. A ja jeszcze nigdy nic nie miałam z tej firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko ich znaleźć, polecam bezpośredni zakup od marki lub sklepy ekologiczne ;)

      Usuń

Witaj, chcesz skomentować? To super! Uwielbiam czytać Wasze komentarze ;-)

Copyright © Nostami blog , Blogger